Napsali o nás: Hudební publicista Petr Veber

Tentokrát s nečekaným zpěvem

Zakladatel Svátků hudby v Praze Václav Hudeček si zahraje na každém koncertě festivalu. V programu nazvaném Hlas strun, čtvrtém ze sedmi tohoto 26. ročníku, to byl 23. ledna v sále konzervatoře Vivaldi. Po celý večer spoluúčinkoval komorní orchestr Barocco sempre giovane. „Už jsme spolu odehráli stovky koncertů, u nás i v cizině. Hrají čím dál lépe,“ prohlásil z pódia Václav Hudeček na adresu souboru se zázemím v Pardubicích. Upozornil, že i v tomto tělese jsou absolventi jeho luhačovických interpretačních kurzů, a pobavil připomínkou skutečnosti, že jde výhradně o houslisty, neboť „hru na violoncello a kontrabas nevyučuje“ a „violu jen občas“. Barocco sempre giovane znamená Baroko stále mladé. O sedmičlenném smyčcovém souboru s cembalem tohle platí - a s podobným nastavením také hraje. Slyšeli jsme příjemného Telemanna a ztišené Variace na Čajkovského téma od Antona Arenského. Pro větší část programu na sebe ovšem strhl pozornost druhý sólista – rusko-německý violoncellista Emil Rovner, na jehož umění organizátory před časem upozornil umělecký vedoucí orchestru Josef Krečmer. Host – mimo jiné pedagog Vysoké hudební školy v Drážďanech a mezinárodně činný interpret - si zahrál s Václavem Hudečkem melodicky i rytmicky výraznou Vivaldiho hudbu, zahrál si Haydnův uměřený Violoncellový koncert C dur a pak Čajkovského výsostně romantické, tedy emoce vzbuzující Andante cantabile. Na vrcholu večera zazněla Mozartova árie Per questa bella mano, v níž Emil Rovner, školený nejen jako instrumentalista, ale i jako pěvec, současně interpretoval dvě melodické linky, barytonový i koncertantní nástrojový part...! Opravdu překvapil a publikum spontánně zvedl ze sedadel – zpívajícího violoncellistu z nás asi doposud zažil málokdo… A v podobném duchu se nesl i jeho přídavek.

Petr Veber

Generální partner

Kooperativa CB png

Finanční partneři

UniCredit Bank CB

CEPS CB png

MusicCom